Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 19.09.2019, 18:32

Пліщинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Категорії розділу
Педагогічна скарбниця [1]
Психологічний вісник [6]
Цивільний захист [3]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Психологічний вісник

Вплив родинної атмосфери на успішність учнів
25.02.2014, 00:52

Вплив родинної атмосфери на успішність учнів

1.Чи знаєте ви, від чого залежить психологічний настрій дитини на весь день?

а) Так;

б) ні.

2.Яке запитання ви ставите дитині, коли вона повертається зі школи?

а) Які оцінки ти сьогодні отримав?

б) Що було цікавого в школі?

в) Чи не накоїв ти сьогодні чого-небудь?

3. Що ви знаєте про те, як слід реагувати на успіхи та невдачі дитини у школі?

а) Знаю багато, бо багато читав про це;

б) я мало читав про це;

в) нічого не знаю.

4. Чи знаєте ви, що створює в родині атмосферу неспокою, що є перевантаженням для нервової системи дитини?

а) Так, знаю;

б) знаю, проте хотілося б дізнатись більше;

в) не знаю нічого.

5. Чи потрібна вам порада щодо здійснення контролю за роботою дитини вдома і щодо надання їй розумної допомоги?

а) Так, необхідна;

б) ні.

6. Чи вважаєте ви, що підвищені й агресивні інтонації є не¬ від'ємною частиною виховного процесу-в родині?

а) Так, це єдиний засіб впливу на дитину;

б) так, але я уникаю цього;

в) ні, це неприпустимо.

Батьки по черзі говорять, що позитивного вони дізналися під час зборів, визначають для себе термін власної участі в тематичній консультації з обговорюваної проблеми. У ході бесіді визначають необхідність участі окремих дітей у стимулюючих і додаткових заняттях з окремих предметів.

Аналіз зустрічі з батьками: «З яким настроєм ви йдете додому?

2. Рецепт щастя Візьміть чашу терпіння, влийте в неї повне серце любові, дві пригорщі щедрості, посипте добротою, плесніть трішки гумо¬ру і додайте якомога більше віри. Усе це добре перемішайте. Намастіть на шматок відпущеного вам життя і запропонуйте кожному, кого зустрінете па своєму шляху.

3. Пам'ятка «Як готувати домашні завдання»

* Активно працюй на уроці: уважно слухай та відповідай на запитання.

* Коли щось незрозуміло, не соромся запитувати.

* Уважно і докладно записуй завдання з кожного предмета.

* Учись користуватися довідниками та словниками, щоб з'ясовувати значення незнайомих слів і висловів.

* Навчись знаходити необхідну інформацію за допомогою комп'ютера. 

* Складний матеріал уроку повторюй того ж дня, щоб одразу закріпити його та запам'ятати.

* Виконуючи домашнє завдання, не лише думай, що треба зробити, а ще й з'ясовуй, за допомогою яких засобів і прийомів цього можна досягти.

* Не соромся звертатися за допомогою до дорослого та однокласників. 

* Перед виконанням домашньої роботи переконайся в тому, що у щоденнику записані всі завдання.

* Визнач послідовність виконання завдань і час, потрібний для виконання кожного з них» * На письмовому столі має лежати тільки все необхідне для виконання одного завдання, після чого зі столу прибира¬ються вже використання матеріали та готується навчальне приладдя, необхідне для виконання наступного завдання.

* Вивчаючи заданий матеріал, спочатку його зрозумій, а вже потім запам'ятовуй.

* Перед виконанням письмової роботи вивчи всі правила, які можуть стати у нагоді.

* Читаючи підручник, став собі запитання за текстом. 

* Дізнаючись про нові поняття і явища, пов'язуй їх за змістом із уже відомими.

* Велике завдання розділяй на частини та працюй над кож¬ним з них окремо.

* Готуйся до творів і доповідей заздалегідь, рівномірно роз¬поділяючи навантаження, не залишай таку відповідальну роботу на останній день.

* Учись користуватися картами й схемами та використовува¬ти їх під час підготовки усних уроків, складати план усної відповіді й перевіряй себе за ними.

4. На замітку батькам

• Не перетворюйте виконання дитиною домашніх завдань на засіб катування чи покарання.

• Формуйте позитивну мотивацію виконання домашнього завдання, його далекі перспективи.

• Заохочуйте дитину за добре виконане домашнє завдання, радійте її досягненням, пов'язаним із позитивною оцінкою.

• Допомагайте дитині у виконанні домашнього завдання тільки у надзвичайній ситуації. • Не намагайтеся виконувати завдання за свою дитину.

•. Формуйте в дитині культуру розумової праці, цікавтеся, яку додаткову літературу можна використати для якісного виконання домашніх завдань.

• Використовуйте можливість додаткових і стимулюючих за¬нять у школі, аби знизити навчальне навантаження вдома.

• Консультуйтеся із учителями - предметниками у випадку, якщо ваша дитина зазнає труднощів з підготовкою домаш¬ніх завдань.

5. Рекомендації батькам учнів середніх класів

1. Намагайтеся створити умови, які полегшують навчання дитини:

• Побутові (повноцінне харчування, режим, спокійний сон, затишна атмосфера, зручне місце для занять тощо);

• емоційні (демонструйте віру в можливості дитини, не втрачайте надії на успіх, радійте найменшим досягненням, чекаючи на успіх, виявляйте любов і терпіння, не ображайте її у разі невдачі тощо);

• культурні (Забезпечте дитину довідниками, словниками) посібниками, атласами, книгами зі шкільної програми касетами; використовуйте магнітофон для навчальних занять, разом дивіться навчально-пізнавальні програми по телевізору, обговорюйте побачене тощо).

2. Слухайте свою дитину: нехай вона переказує те, що треба заучувати, запам'ятовувати, періодично диктуйте тексти для записування, перевіряйте знання за запитаннями підручника і т. ін..

3. Регулярно ознайомлюйтеся із розкладом уроків, факультативів, гуртків, додаткових занять для контролю і надання можливої допомоги.

4. Діліться з дітьми знаннями в галузі, у якій ви маєте успіх.

5. Пам'ятайте, що в центрі уваги батьків має бути не оцінка, а знання, навіть якщо сьогодні ними скористатися неможливо. Тому думайте про майбутнє і пояснюйте дітям, де й коли ці знання стануть у нагоді. Не залишайте поза увагою вільний час дитини. Не порівнюйте її успіхи із успіхами інших, краще порівняйте її із собою - це дає надію.

6. У середніх класах підлітки можуть виконувати домашні завдання спільно:це підвищує відповідальність, адже завдання виконують, не тільки для себе, але й для інших. Наберіться терпіння, коли діти займаються навіть по телефону: уточнюють, обговорюють, сперечаються.

7. Намагаючись пояснити різні способи виконання завдання, не відмовляйтеся від свого рішення. Це стимулює активність школяра.

8. Дайте відчути дитині, що любите її незалежно від успіш¬ності, помічаєте пізнавальну активність навіть за окремими результатами. Пам'ятайте, що за науково обґрунтованими нормами над виконанням усіх домашніх завдань учні 5-6-х класів повинні працювати до 2,5 годин, 7-8-х — до 3 годин, 8-9-х — до 4 годин. Порівнюйте, наскільки близькі ці норми до кількості годин, які витрачає ваша дитина на виконання домашніх завдань.

9. Допомагайте дотримуватися рекомендацій: це важливо для здоров'я, психічної рівноваги та хорошого ставлення дитини до навчання. 

10. Створюйте традиції й ритуали родини, які стимулюватимуть навчальну активність дітей. Використовуйте позитивний досвід ваших батьків і знайомих.

6. Принципи відносин батьків із дітьми

• Я хочу, щоб мене любили. Тому я буду відкритий моїм дітям.

• Я так мало знаю про складні лабіринти дитинства, тому я буду із задоволенням учитися в дітей.

• Я найкраще засвоюю знання, отримані в результаті власних зусиль, тому я об'єднаю свої зусилля із зусиллями дитини.

• Я люблю, щоб мене приймали таким, який я є, тому я буду прагнути співпереживати дитині й цінувати її.

• Я — єдиний, хто може прожити моє життя, тому я не буду прагнути до того, щоб управляти життям дитини.

• Я черпаю надію і волю до життя всередині себе, тому я буду визнавати й підтверджувати почуття самостійності дитини.

• Я почуваю страх, коли я беззахисний Куліш ний, тому я буду торкатися внутрішнього світу дитини із добротою, ніжністю.

• Я не можу повністю відгородити дитину від страху, болю, розчарування й стресів, тому я буду намагатися пом'якшувати удари.

7. Правила спілкування

• Можна виражати своє невдоволення окремими діями дитини, але не самою дитиною.

• Можна засуджувати дії дитини, але не її почуття, якими б небажаними або неприпустимими вони не були. 

• Невдоволення діями дитини не повинно бути систематичним, інакше воно перейде у неприйняття її.

• Покажіть дитині, що ви її поважаєте. Допомагають тільки висловлені вголос компліменти, а не те, що ви, можливо, думаєте, але не говорите.

• Зберігайте дружелюбний тон!

• Визнайте дитину тут і зараз, на основі реальних подій.

Категорія: Психологічний вісник | Додав: Адміністратор
Переглядів: 999 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2019
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz