Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 19.09.2019, 18:31

Пліщинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Категорії розділу
Педагогічна скарбниця [1]
Психологічний вісник [6]
Цивільний захист [3]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Психологічний вісник

Які ж вони "нові" діти?
24.02.2014, 23:33

Які ж вони «нові» діти?

Сучасні діти не такі, як раніше. Вони грають в інші ігри, дивляться інші передачі, інакше спілкуються, по – іншому складаються їхні стосунки з батьками та ровесниками. Не рідко причиною появи агресивних реакцій може бути внутрішня незадоволеність дитини своїм статусом у групі однолітків, особливо якщо їй притаманне прагнення до лідерства. Майже в кожному класі зустрічається хоча б одна дитина з ознаками агресивної поведінки. Вона «нападає» на решту дітей, і б’є їх, відбирає і ламає іграшки, навмисно вживає грубі слова, одним словом, стає «грозою» всього дитячого колективу, джерелом засмучень вчителів і батьків.

Цікаво відзначити, що, на думку психотерапевта В.Оклендера, агресивне поводження пов’язано насамперед з оточенням, а не з внутрішніми прагненням учинити так, а не інакше. Він вважав, що саме оточення (а не внутрішні труднощі) провокують дитину; якщо їй чогось і бракує, то це здатності впоратися з оточенням, що викликає в ній почуття страху і гніву.

Вибух нетерпимості, конфліктності та жорстокості у взаєминах між людьми, невідомий «старому» суспільству, є чи не найкращою ілюстрацією того, що існують соціальні детермінанти агресії. Змінилося середовище, в якому відбуваються складні процеси передачі – засвоєння позитивного соціального досвіду людства (а в цьому суть виховання), змінилися батьки, змінилися їхні діти.

Дитина, у свою чергу, не знає, як упоратися з почуттями, які породжує в ній це недружнє оточення. Цю йоржисту, забіякувату, грубу дитину дуже важко прийняти такою, яка вона є, а ще важче зрозуміти.

Проте агресивна дитина, як і будь – хто інший, потребує ласки і допомоги дорослих, тому що її агресія це, перш за все, віддзеркалення внутрішнього дискомфорту, невміння адекватно реагувати на події, що відбуваються навколо неї. Агресивна дитина часто відчуває себе знедоленою, непотрібною. Жорстокість і байдужість батьків приводить до порушення батьківсько–дитячих відносин і вселяє в душу дитини впевненість, що її не люблять. Ось і вона шукає способи привертання уваги дорослих і однолітків. На жаль, ці пошуки не завжди закінчуються так, як хотілося б нам і дитині, але як зробити краще – вона не знає. Батькам і педагогам не завжди зрозуміло, чого добивається дитина і чому вона поводиться так, хоча наперед знає, що з боку дітей отримає відсіч, а з боку дорослих – покарання. Насправді це іноді лише відчайдушна спроба завоювати «місце під сонцем». Тому, відзначає В.Оклендер, навчання культурних норм вираження гніву є профілактичним заходом і способом роботи з агресивними дітьми. Агресивну поведінку не можна вважати прямим проявом гніву, це, швидше за все, спроба уникнути прояву щирих почуттів.

Допомогу дитині з проявами агресії у поведінці неможливо уявити без співпраці з батьками. Адже вимоги школи та сім’ї мають бути узгодженими.

Кілька правил взаємодії з агресивною дитиною:

• Приймайте дитину такою, якою вона є;

• Висувайте вимоги до дитини, враховуючи не свої бажання, а її можливості;

• Розширюйте кругозір дитини;

• Залучайте дитину до спільної діяльності, відзначаючи її внесок у виконаній роботі;

• Ігноруйте легкі прояви агресивності, не фіксуйте на них увагу оточуючих. Боротися з агресивністю потрібно терпінням. Це найбільша чеснота, яка тільки може бути в батьків і вчителів. Дітям важливо давати вихід своєї агресивності. Можна їм запропонувати вправи для приборкання гніву:

• Побитися з подушкою;

• Використовувати фізичні силові вправи;

• Намалювати того, кого хочеться побити, і що-небудь зробити з цим малюнком;

• Використовувати «мішечок для криків»;

• Побити стіл надувним молотком;

• Пускати мильні бульбашки;

• Полити квіти в кабінеті або вдома;

• Голосно проспівати улюблену пісню та ін. І пам’ятайте, що агресивна дитина – це та сама звичайна дитина, яка потребує вашої уваги і любові…

Практичний психолог Травлинської, Пліщинської ЗОШ І-ІІІ ступенів Мельник І.В.

Категорія: Психологічний вісник | Додав: Адміністратор
Переглядів: 338 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2019
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz